VED KJØP FOR MINIMUM 1000 KR FÅR DU NÅ GRATIS FRAKT! Husk at du også alltid kan hente bestillingen din gratis hos Detaljer på Sagene.

Salgsbetingelser - Generelle vilkår og bestemmelser for e-handel

GENERELLE VILKÅR OG BESTEMMELSER FOR E-HANDEL

1. ALLMENT

1.1
Disse generelle vilkårene og bestemmelsene («Generelle vilkår») gjelder når du som forbruker ( «Du» eller «Kunden»), legger inn en bestilling via www.detaljer.no. Avtalen er inngått mellom deg og detaljer.no AS, organisasjonsnummer 922 622 183. De Generelle vilkårene gjelder kun for Kunder som er forbrukere.

1.2
Du må minst være fylt 18 år for å bestille via Nettstedet. Detaljer.no AS godtar i henhold til norsk lovgivning ikke kredittkjøp til personer under 18 år. Detaljer.no AS forbeholder seg retten til å avvise eller endre dine bestillinger (for eksempel hvis du har gitt uriktige personopplysninger og/eller har en historie med manglende gjeldsbetaling).

1.3
Detaljer.no AS skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Detaljer.no AS har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Hvis en uriktig pris er oppgitt for et produkt du har bestilt, skal Detaljer.no AS selvsagt informere deg om dette og avvente din godkjenning av den endrede prisen før Detaljer.no AS fortsetter bestillingsprosessen. Alle bilder på Nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke å gjengi mengden produkter du kommer til å motta eller produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse. Detaljer.no AS er ikke ansvarlig for informasjon fra tredjeparter gitt til Nettstedet.

1.4
Nettstedet og alt innholdet der eies av Detaljer.no AS eller dets lisensgivere. Informasjonen er beskyttet av immaterialrettslovgivningen og markedsføringlovgivning. Dette betyr at varemerker, selskapsnavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke tillates kopiert eller brukt uten skriftlig forhåndsamtykke fra Detaljer.no AS.

2. KONTRAKTER OG BESTILLINGER

2.1
For å legge inn en bestilling gjennom Nettstedet må du akseptere de Generelle vilkårene. Ved å akseptere de Generelle vilkårene lover du å etterleve de Generelle vilkårene helt og fullt og erkjenner at du har lest informasjonen om personopplysninger og informasjonskapsler (cookies) og samtykker bruk i samsvar med Detaljer.no AS retningslinjer for personvern, se her.

2.2
En kjøpsavtale er inngått når Detaljer.no AS har bekreftet din bestilling, og du har mottatt en bestillingsbekreftelse fra Detaljer.no AS via e-post. Detaljer.no AS oppfordrer til å oppbevare bestillingsbekreftelsen for eventuelle, fremtidige kontakter med Detaljer.no AS kundeservice om bestillingen. Du har rett til å kansellere din bestilling inntil den er blitt bekreftet av Detaljer.no AS. Hvis bestillingen kanselleres, skal Detaljer.no AS refundere eventuelle betalinger du eller ditt kredittkortselskap har gjort hva gjelder bestillingen.

3. KUNDEINFORMASJON OSV.

3.1
Når du besøker nettsiden og har gjennomført et kjøp håndterer Detaljer.no AS personopplysningene dine blant annet med formål om å tilby deg en så bra nettside som mulig og for å kunne gjennomføre kjøpsavtaler med deg. Du bekrefter at de opplysningene som du fyller ut er korrekte og fullstendige samt at du er ansvarlig for feilaktige opplysninger. Informasjon om Detaljer.no AS behandling av personopplysninger finner du i Detaljer.no AS retningslinjer for personvern.

 

4. PRISER, AVGIFTER OG BETALING

4.1
Prisene angitt på Nettstedet gjelder for bestillinger lagt inn på Nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat.

4.2
Du kan betale for kjøpet på den måten som er angitt på Nettstedet. Detaljer.no AS har rett til å debitere deg allerede i forbindelse med bestillingen om du ikke har valgt fakturering eller tilsvarende betalingsmetode, og dette er akseptert av Detaljer.no AS. Ved fakturering eller delbetaling skal Detaljer.no AS eller dets partnere kunne skaffe seg kredittopplysning fra tredjepart. I så fall kommer du til å bli informert tilsvarende. Detaljer.no AS forbeholder seg til enhver tid retten til ikke å tilby alle betalingsmetoder, eventuelt endre betalingsmetode hvis betalingsmetoden du har valgt, av en eller annen grunn ikke fungerer på tidspunktet for oppfyllelsen av bestillingen. Legg merke til at begrensninger i tilgjengelige betalingsmetoder er angitt på Nettstedet.

5. SPESIALTILBUD

Detaljer.no AS skal fra tid til annen på Nettstedet kunne komme med spesialtilbud som er gunstigere enn de som finnes i disse Generelle vilkårene, for eksempel hva gjelder betaling eller utvidet tilbakekallingsrett. Slike vilkår skal gjelde så lenge spesialtilbudet varer og for de spesifikke produktene som Detaljer.no AS har angitt i forbindelse med dette. Detaljer.no AS forbeholder seg retten til når som helst å trekke slike spesialtilbud tilbake. Ved opphør eller tilbaketrekking av et spesialtilbud skal disse Generelle vilkårene gjelde uten eventuelle endringer. Tilbud på spesifikke produkter på Nettstedet gjelder kun for den begrensede perioden og frem til produktene er utsolgt.

6. LEVERING OG FORSENDELSE

6.1
Produkter på lager leveres normalt innen det antall virkedager som er angitt på Nettstedet. Med mindre noe annet er avtalt (for eksempel i forbindelse med reservering av produkter som ikke finnes på lager, spesialbestilling av varer, eller at du har valgt å hente varene dine på lager i vår fysiske butikk selv), vil levering skje ikke senere enn 30 virkedager etter at Detaljer.no AS skriftlig har bekreftet bestillingen i bestillingsbekreftelsen. 

6.2
Den forventede leveringstiden er angitt i bestillingsbekreftelsen, i utsjekkingen og/eller på den aktuelle produktsiden på Nettstedet. Hvis det er leveringsforsinkelse, vil Detaljer.no AS informere deg om dette og vil fortsette å holde kontroll over bestillingen. Med mindre noe annet er uttrykkelig avtalt, og hvis en levering forsinkes mer enn 30 virkedager og ikke skyldes deg som Kunde, har du rett til å kansellere Kjøpet.

6.3
Hvis en pakke skal hentes på et spesifikt leveringssted, må du gjøre det innen det tidsrommet som er angitt i meldingen. Pakker skal normalt hentes personlig med gyldig identifikasjon og bestillingsnummer. Du kommer til å få en melding om levering som angir når og hvor pakken må hentes eller mottas. Meldingen skal kunne gis med e-post, vanlig post, og hvis du har meddelt et mobilnummer, også via telefon eller SMS. 

7.ANGRERETT

7.1
Rett til å tilbakekalle. Her kan du lese hvordan angreretten fungerer.

7.2
Når produkter kjøpes på Nettstedet, har du en 14-dagers angrerett i samsvar med gjeldende angrerettlov og forbrukervernlovgivning. Det betyr at du har rett til å kansellere ethvert kjøp ved å gi melding til Detaljer.no AS om dette innen 14 dager fra da du eller din representant mottok det bestilte produktet.

Angreretten gjelder ikke for følgende produkttyper:

a) produkter laget etter din spesifikasjon, eller som ellers har fått en tydelig, individuell karakter,

b) produkter med brutte forseglinger som returneres på grunn av helserelaterte eller hygieniske årsaker (for eksempel undertøy, kosmetikk, badeutstyr, hårføner og lignende produkter, barbersaker, elektriske tannbørster, vekter, elektriske puter og fotbad),

c) et produkt som sannsynligvis forringes eller utløper raskt, for eksempel matvarer,

d) audio- eller bildeopptak (for eksempel CD-plater) eller datamaskinprogramvare der forseglingen ble brutt etter leveringen, eller

e) digitalinnhold som er blitt levert på annet vis enn på et fysisk medium (for eksempel datamaskinprogram, applikasjoner, spill, musikk, videoer eller tekster der tilgang skjer ved nedlasting eller strømming).

7.3
Ved å akseptere de Generelle vilkårene, erkjenner og samtykker du at angreretten ikke gjelder for digitalt innhold levert på annet vis enn på et rørlig medium.

7.4
I forbindelse med bestilling av et produkt som angreretten ikke gjelder for, kommer du til å få tydelig informasjon.

7.5
Hvis du ønsker å bruke angreretten, må du, før utløpet av angrefristen, sende en tydelig beskjed til Detaljer.no AS. Du må i beskjeden oppgi ditt navn, din adresse og annen relevant informasjon, for eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet. Du kan bruke standardformularet for angreretten utstedt av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet, se link her

7.6
Hvis du bruker din angrerett, skal du betale for returforsendelseskostnadene og er ansvarlig for produktets tilstand etter at du har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen Detaljer.no AS fikk melding om at du gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i en forpakning som tåler postgangen. Eventuelle returer skal returneres til Detaljer.no AS i samsvar med metodene og veiledningene gitt på Nettstedet, som du kan finne her

7.7
Hvis du bruker angreretten, skal Detaljer.no AS refundere beløpet du har betalt for produktet inklusive forsendelseskostnader til deg. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som beror på at du velger en annen levering enn standardleveringen Detaljer.no AS tilbyr, er unntatt refusjonen. Ved retur av en del av en bestilling vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. Detaljer.no AS har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets originalverdi, hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at du har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.

8. GARANTI OG REKLAMASJON

8.1
Enkelte av Detaljer.no ASs varer kan inneha garanti. Informasjon om eventuell garantitid og særskilte garantivilkår for respektive vare finner du på nettsiden eller i disse vilkårene. Garanti på varer dekker kun feil eller mangler som skyldes produksjonsfeil, og dermed ikke feil som oppstår ved eller etter egen forandring av varens funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av varen. Ordrebekreftelsen din gjelder som garantibevis.

8.2
Reklamasjonsretten dekker varer som har feil i henhold til forbrukerloven. Oppdager du at varen er defekt når du mottar ordren din, skal du kontakte Detaljer.no AS så raskt som mulig, men senest 14 dager etter at du mottar ordren din. Ta kontakt via e-post til nettbutikk@detaljer.no. Reklamasjoner som gjøres innen to måneder etter at du oppdaget feilen anses alltid som rapportert innen rett tid. Du har 2 års reklamasjonsrett på varer som er kjøpt på nettsiden. Står du selv ansvarlig for at produktet er defekt kan du ikke reklamere.

8.3
Detaljer.no AS står for returfrakten på godkjente reklamasjoner.

8.4
Når reklamert vare returneres og reklamasjonen godkjennes vil Detaljer.no AS kompensere deg i overensstemmelse med gjeldende forbrukerlovgivning. Detaljer.no AS gjør sitt beste for at dette vil skje i løpet av 30 dager fra Detaljer.no AS mottar reklamasjonen, men det kan ta lenger tid avhengig av varens art. Detaljer.no AS forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke har feil som omfattes av forbrukerloven. Ved reklamasjoner følger Detaljer.no AS retningslinjer https://www.forbrukerradet.no.

9. GARANTI OG KLAGER

9.1
Noen av Detaljer.no AS produkter kan være gjenstand for garantier. Informasjon om henholdsvis eventuell garantiperiode og spesielle bestemmelser om garantier for hvert produkt er fastsatt på Nettstedet eller i disse Generelle vilkårene. Garantier for produkter skal kun dekke opprinnelige produksjonsdefekter og følgelig ikke mulig feil som oppstår ved eller etter mulige, individuelle endringer av produktets funksjon og utseende, for eksempel ombygging, oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet. Kundens bestillingsbekreftelse etablerer garantisertifikatet.

9.2
Reklamasjonsretten gjelder for varer som er defekt i henhold til gjeldene forbrukerlovgivning. Hvis du oppdager at varen er defekt umiddelbart etter at du har mottatt den skal du ta kontakt med Detaljer.no AS på e-post - nettbutikk@detaljer.no. Skriv til oss innen 14 dager etter mottakelse. Reklamasjoner som meldes innen to måneder fra du oppdaget feilen, anses å ha blitt meldt fra i tide. Du har rett til å fremme en klage på produkter kjøpt på Nettstedet, innen 2 år etter å ha mottatt produktet, eller innen fem år hvis produktet ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn to år.

9.3
Detaljer.no AS skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle, godkjente klager.

9.4
Straks et produkt som det er fremmet klage på er returnert og klagen godtas, skal Detaljer.no AS refundere deg i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Detaljer.no AS bestreber seg på å gjøre dette innen 30 dager etter at Detaljer.no AS har mottatt klagen, men dette vil kunne bli forsinket avhengig av produkttypen. Detaljer.no AS forbeholder seg retten til å avslå enhver klage hvis produktet i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning viser seg ikke å være defekt. I forbindelse med klager etterlever Detaljer.no AS retningslinjene gitt av Forbrukerklageutvalget.

10. LINKER

Detaljer.no AS skal kunne gi linker til andre nettsteder utenfor Detaljer.no ASs kontroll og nettsteder utenfor Detaljer.no AS kontroll, skal kunne gi linker til Nettstedet. Selv om Detaljer.no AS bestreber seg på å sørge for at Detaljer.no AS kun gir linker til nettsteder som bruker lignende personopplysnings- og sikkerhetsbestemmelser som Detaljer.no AS Personvernpolicy, er ikke Detaljer.no AS ansvarlig for mulig vern eller konfidensialitet hva gjelder informasjon eller personopplysninger du oppgir på andre nettsteder. Du bør være forsiktig og lese personvernbestemmelsene som gjelder for det aktuelle nettstedet.

11. FORCE MAJEURE

Detaljer.no AS er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av forhold utenfor Detaljer.no AS kontroll, for eksempel generell arbeidstvist, krigshandlinger, brann, lynnedslag, terroristangrep, endrede bestemmelser fra myndighetene, tekniske problemer, defekter i kraft-/tele-/datamaskinkommunikasjoner eller annen kommunikasjon og defekter eller forsinkelser i tjenesten fra underleverandører som skyldes forhold som nevnt foran. Slike forhold skal føre til unntak fra erstatninger og andre tiltak. Hvis en slik situasjon skulle oppstå, skal Detaljer.no AS informere deg om situasjonen. Hvis situasjonen har vart i mer enn to måneder, har både du og Detaljer.no AS rett til å avbryte kjøpet med umiddelbar virkning.

12. ENDRINGER I DE GENERELLE VILKÅRENE

Detaljer.no AS forbeholder seg til enhver tid retten til å endre disse Generelle vilkårene. Eventuelle endringer i disse Generelle vilkårene skal publiseres på Nettstedet. Endringer vil gjelde så snart du har akseptert de Generelle vilkårene (i forbindelse med et nytt kjøp, eller mens han/hun ser på Nettstedet), eventuelt 30 dager etter at Detaljer.no AS har informert deg om endringene. Men Detaljer.no AS anbefaler at du jevnlig holder seg oppdatert på Nettstedet for å bli oppmerksom på mulige endringer i de Generelle vilkårene.

13. UTSKILLELSE

Hvis en kompetent domstol, myndighet eller voldgiftsdomstol anser en bestemmelse i denne Avtalen ugyldig eller ugjennomførbar, skal det gjenværende av den bestemmelsen og alle andre bestemmelser fortsatt være gyldig(e) og gjennomførbar(e) så langt gjeldende lovverk tillater. Eventuelle bestemmelser som fastslås å være ugyldige eller ugjennomførbare, skal erstattes med relevant, juridisk veiledning og råd.

14. GJELDENDE LOVGIVNING OG TVISTELØSNINGER

14.1
Enhver tvist som måtte oppstå skal søkes løst i minnelighet ved drøftelser med Detaljer.no AS kundetjeneste. Dersom minnelig løsning ikke kan oppnås, skal Detaljer.no AS etterleve beslutningene fra Forbrukerklageutvalget eller tilsvarende myndighet i andre europeiske land.

14.2
En eventuell tvist hva gjelder tolkningen eller anvendelsen av disse Generelle vilkårene skal reguleres av og tolkes i henhold til norsk lovgivning og skal eksklusivt avgjøres av domstolene i Norge.

___________________

Disse vilkårene ble etablert av Detaljer.no AS 7/5/19

 

Detaljer.no AS kontaktopplysninger:

Foretaksnummer: 922 622 183

Adresse: Kierschows gate 5, 0462 OSLO

E-post: nettbutikk@detaljer.no